Pompki
Pexels
Autor Bartosz Goluch - 9 Kwietnia 2020

Jak poprawnie robić pompki? Przez te błędy nigdy nie zdobędziesz wymarzonej sylwetki

Pompki są jednym z najbardziej przydatnych ćwiczeń, które możemy wykonywać bez użycia żadnego sprzętu, co od czasu zamknięcia siłowni stało się szczególnie cenne. Aby przyniosło pożądane efekty, musi być wykonywane poprawnie.

Pompki to doskonałe ćwiczenie na klatkę piersiową oraz triceps, który również bierze udział w odpychaniu korpusu od podłoża. Przy poprawnym wykonaniu pracują także pośladki oraz obręcz barkowa. Co zatem zrobić, by zachować odpowiednią technikę, a czego należy unikać?

Legenda boksu nie zostawiła suchej nitki na Marcinie Najmanie. Legenda boksu nie zostawiła suchej nitki na Marcinie Najmanie. "El Testosteron" musiał się gęsto tłumaczyćCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:

  1. Sekret sportowców ujawniony. Dzięki temu napojowi zapomnisz o zmęczeniu, prosty przepis
  2. Naukowcy podali datę szczytu zachorowań w Polsce. Zbliża się nieubłaganie

Pompki - poprawne wykonanie

Wyjściową pozycją do pompek jest podpór przodem. Pozycja początkowa powinna uwzględnić napięcie pośladków oraz zniwelowanie naturalnej krzywizny odcinka lędźwiowego kręgosłupa. W tym celu należy lekko „podwinąć” miednicę pod siebie. Do tego należy dodać ściągnięte łopatki, a wzrok skierować nie przed siebie, lecz w podłogę.

Pompki powinniśmy wykonywać powoli i z utrzymaniem napięcia mięśniowego. Ruchowi w dół powinien towarzyszyć wdech, natomiast wypychaniu klatki z dołu - wydech. W klasycznej wersji pompki łokcie prowadzone są cały czas pod kątem 45 stopni od ciała.

Najpiękniejszy rzut wolny w historii. Co za trafienie, bramkarz stał w miejscu (WIDEO)Najpiękniejszy rzut wolny w historii. Co za trafienie, bramkarz stał w miejscu (WIDEO)Czytaj dalej

Pompki - najczęstsze błędy

Istnieje szereg błędów, które mogą zniweczyć nasz wysiłek i zmniejszyć rezultaty ćwiczeń. Przede wszystkim należy dbać o to, aby opuszczać klatkę piersiową jak najbliżej podłogi. Zbyt "płytkie" powtórzenia znacznie pogarszają efekty. Należy także całkowicie prostować łokcie przy unoszeniu korpusu. Wielu ćwiczących robi pompki za szybko i niedokładnie.

Kluczowe jest także ustawienie podczas wykonywania ćwiczenia. Nie należy opuszczać głowy, ani zmieniać pozycji bioder, gdyż to "ułatwia" kolejne powtórzenia i negatywnie wpływa na rezultaty treningu. Ciało podczas wykonywania pompek powinno tworzyć jedną linię.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Kiedy w Polsce będzie szczyt pandemii i ile będzie ofiar? Eksperci podali prognozy, nie brzmią dobrze
  2. Powybijane szyby, skradziona broń. Dzieci z podstawówki włamały się do domu
  3. TVP pokazało uczniom jak ćwiczyć. Internauci nie mogli uwierzyć własnym oczom (WIDEO)
  4. Robert Lewandowski ujawnił tajemnicę. Wiemy, kiedy Bundesliga wróci do gry
  5. Polski znany sportowiec spowodował groźny wypadek drogowy. Był kompletnie pijany, czeka go kara
  6. Kolejna grupa osób otrzyma zasiłek. Ponad tysiąc złotych do ręki

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj zestadionu.pl na: Google News